PLAN DZIAŁANIA
Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).
l.p. |
Typ dostępności |
Zadania |
Czas realizacji |
Osoby realizujące zadania |
1. |
Dostępność:
|
wyznaczenie przez insp. Piotra Ryżka - Komendanta Powiatowego Policji w Czarnkowie, koordynatora ds. dostępności |
29.09-30.09.2020 |
Koordynator: asp. Karolina Górzna-Kustra - Koordynator ds. dostępności |
2. |
opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
3. |
dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
4. |
zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora, oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu
|
30.09.2020 r. |
||
5. |
przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności |
30.09.2020 r. |
||
6. |
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696) oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2019 poz.848); >co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy o dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami, będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia; >w indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art.7 ustawy |
2020-2021 2021-2025 r. |
||
7. |
monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP w Czarnkowie |
przez cały czas obowiązywania ustawy |
||
8. |
>sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; >publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (następne raporty co cztery lata); >przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego, celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa |
31.03.2021 r. |
||
Analiza stanu zapewniania dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Czarnkowie. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektów Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie przy ul. Kościuszki 89. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, stronę internetową. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy. W zakresie dostępności architektonicznej budynek Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie wyposażony jest w windę zewnętrzną dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla poruszających się na wózku inwalidzkim. Do ogólnodostępnej części budynku prowadzi 10 schodów w jednym ciągu komunikacyjnym. Przy budynku Komendy znajdują się miejsca parkingowe. Żadne z nich nie jest oznaczone znakami poziomymi i pionowymi dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Na ścianie frontowej budynku znajduje się dzwonek przywoławczy. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Żadna z nich jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne. opracował: asp. Karolina Górzna-Kustra – koordynator ds. dostępności |