PLAN DZIAŁANIA - Koordynator ds. dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Czarnkowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Koordynator ds. dostępności

PLAN DZIAŁANIA

Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).


 

l.p.

Typ dostępności

Zadania

Czas realizacji

Osoby realizujące zadania

1.

Dostępność:

  • informacyjno-komunikacyjna,

  • cyfrowa stron internetowych i aplikacji mobilnych

  • architektoniczna

wyznaczenie przez insp. Piotra Ryżka - Komendanta Powiatowego Policji w Czarnkowie, koordynatora ds. dostępności

29.09-30.09.2020

Koordynator:

asp. Karolina Górzna-Kustra - Koordynator ds. dostępności

2.

opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

30.09.2020 r.

3.

dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności

30.09.2020 r.

4.

zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora, oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

 

30.09.2020 r.

5.

przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności

30.09.2020 r.

6.

realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696) oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2019 poz.848);  

>co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy o dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami, będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia;

>w indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art.7 ustawy

2020-2021

2021-2025 r.

7.

monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP w Czarnkowie

przez cały czas obowiązywania ustawy

8.

>sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

>publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (następne raporty co cztery lata);

>przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego, celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa

31.03.2021 r.

Analiza stanu zapewniania dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Czarnkowie.

Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektów Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie przy ul. Kościuszki 89.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, stronę internetową. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy.

W zakresie dostępności architektonicznej budynek Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie wyposażony jest w windę zewnętrzną dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla poruszających się na wózku inwalidzkim. Do ogólnodostępnej części budynku prowadzi 10 schodów w jednym ciągu komunikacyjnym. Przy budynku Komendy znajdują się miejsca parkingowe. Żadne z nich nie jest oznaczone znakami poziomymi i pionowymi dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Na ścianie frontowej budynku znajduje się dzwonek przywoławczy.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.

Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Żadna z nich jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne.

opracował: asp. Karolina Górzna-Kustra – koordynator ds. dostępności

 

Metryczka

Data publikacji : 14.12.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Czarnkowie
Osoba udostępniająca informację:
Akwilian Szubert
do góry